Live Q&A voor nieuwe Renault ZOE

Renault Belux

Live Q&A voor nieuwe Renault ZOE

Renault wou de focus leggen op elektrisch rijden met Nieuwe Renault ZOE. De wagen heeft een verbeterd bereik van 400 kilometer en heeft bovendien verschillende troeven ten opzichte van de concurrentie die Renault graag naar buiten wil brengen zodat mensen de stap naar elektrisch rijden zullen maken.

Het autosalon in Brussel was het ideale moment voor Renault om Renault ZOE in de kijker te zetten voor de verschillende fans, maar ook voor de geïnteresseerden en de mensen die een elektrische wagen overwegen. Nadat Renault ZOE met verschillende digitale campagnes al wat aandacht getrokken had, moest de wagen op het autosalon nog eens alle aandacht naar zich toetrekken, maar ook voor de mensen die niet naar het autosalon konden komen.

 

Dankzij een live Q&A over Nieuwe Renault ZOE stond de wagen in de kijker op het autosalon, maar ook thuis in de woonkamer. We vroegen Damir en Raphaël, twee productmanagers bij Renault Belux,of zij de de Q&A wouden leiden. We kozen bewust voor mensen die echt bij Renault werken en die dagdagelijks de vragen over elektrisch rijden kunnen beantwoorden. Op die manier waren we zeker dat geen enkele vraag onbeantwoord zou blijven en bovendien zorgden we voor een link tussen onze social media kanalen en de werknemers van Renault Belux.

 

Met deze test zorgden we voor een innovatieve manier om de wagen in de kijker te plaatsen en mensen de kans te geven vragen te stellen. Tijdens de live kregen we verschillende vragen over Renault ZOE, maar ook over andere modellen van Renault. We hadden 50 kijkers tijdens de live en bereikten organisch 300 000 mensen met deze live video.

Lees ook

117 41 43 42 110 115 39 125 40 102 39